Zara krijgt nieuw high-tech winkelconcept in hartje Madrid

Modeconcern Inditex heeft een nieuw winkelconcept ontworpen voor zijn formules Zara, Zara Home en Stradivarius. De winkel komt in het centrum van Madrid aan het Plaza de España en is voorzien van allerlei technologische snufjes. 

De drie merken beslaan in de nieuwe winkel samen zo'n negenduizend vierkante meter, waarvan 7,7 duizend voor Zara en Zara Home, en 1,2 duizend vierkante meter voor Stradivarius.

De nieuwe winkel, die in 2022 open moet gaan, is voorzien van zelf-checkouts. Afrekenen gebeurt dan via de Zara-app, die tevens voorzien is van een 'store mode', handig voor het maken van paskamerreserveringen en kledingreparatiediensten. 

Volgens ceo Pablo Isla moet het winkelconcept 'een wereldwijde benchmark worden voor duurzaamheid en de integratie van online shopbeleving in de fysieke winkel'. Zo worden er bijvoorbeeld 1300 bomen geplant op het plein voor het gebouw en is het pand zelf voorzien van 'de laatste ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid', aldus het modeconcern.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!