The Dutch Weed Burger wordt overgenomen door Livekindly Collective. Dat is een collectief van heritage- en startupmerken dat wil uitgroeien tot een van ’s werelds grootste plantaardige voedingsbedrijven.
De voormalige RetailRookie en maker van plantaardige burgers op basis van zeewier sluit als vijfde merk aan bij het portfolio van Livekindly Collective. Afgelopen jaar werden al The Fry Family Food Co., LikeMeat, Oumph! en No Meat overgenomen.
De overname zal The Dutch Weed Burger helpen om internationaal te groeien als plantaardige voedingsbron. “We zijn ontzettend enthousiast om aan te sluiten bij de gedreven, ervaren en gepasseerde leiders van Livekindly Collective. Zij gaan ons ondersteunen om op te schalen en de voedingscultuur wereldwijd te veranderen”, zegt Mark Kulsdom, ceo en oprichter van The Dutch Weed Burger.
Livekindly sloot onlangs een financieringsronde waarmee 335 miljoen dollar aan groeikapitaal is opgehaald. Dit maakt de organisatie naar eigen zeggen een van de top drie hoogst gefinancierde en snelst groeiende plantaardige voedingsbedrijven ter wereld.
Ed Wighman 8 jun, 20:45