The Dutch Weed Burger overgenomen door Livekindly Collective

The Dutch Weed Burger wordt overgenomen door Livekindly Collective. Dat is een collectief van heritage- en startupmerken dat wil uitgroeien tot een van ’s werelds grootste plantaardige voedingsbedrijven.

De voormalige RetailRookie en maker van plantaardige burgers op basis van zeewier sluit als vijfde merk aan bij het portfolio van Livekindly Collective. Afgelopen jaar werden al The Fry Family Food Co., LikeMeat, Oumph! en No Meat overgenomen.

De overname zal The Dutch Weed Burger helpen om internationaal te groeien als plantaardige voedingsbron. “We zijn ontzettend enthousiast om aan te sluiten bij de gedreven, ervaren en gepasseerde leiders van Livekindly Collective. Zij gaan ons ondersteunen om op te schalen en de voedingscultuur wereldwijd te veranderen”, zegt Mark Kulsdom, ceo en oprichter van The Dutch Weed Burger. 

Livekindly sloot onlangs een financieringsronde waarmee 335 miljoen dollar aan groeikapitaal is opgehaald. Dit maakt de organisatie naar eigen zeggen een van de top drie hoogst gefinancierde en snelst groeiende plantaardige voedingsbedrijven ter wereld.

Reacties 1


Ed Wighman 8 jun, 18:45

Overgenomen? LiveKindly Collective zegt zelf: "On World Ocean Day, we're excited to announce that we have a new brand joining the Collective, The Dutch Weed Burger!"
Joining is iets anders dan 'overgenomen'.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!