De onbemande winkel wint aan terrein, zo ook in Zuid-Korea. Uit de koker van de Hyundai Department Store is de Uncommon Store gekomen. De winkel in Seoul draait om technologie en richt zich op de nieuwe generatie shoppers.
De Uncommon Store is ingericht door Atelier Archi@Mosphere. Om binnen te komen moet je eerst via een app de QR-code scannen, waarna zich een gepersonaliseerde winkelervaring ontvouwt. Onder meer IT, artificial intelligence en machine learning maken de winkel dusdanig slim dat hij eerdere consumentaankopen opslaat en bij terugkomst weer kan herladen. Afrekenen gebeurt niet bij een kassa, maar via de betaalgegevens die in de app gekoppeld zijn.
...
De onbemande winkel wint aan terrein, zo ook in Zuid-Korea. Uit de koker van de Hyundai Department Store is de Uncommon Store gekomen. De winkel in Seoul draait om technologie en richt zich op de nieuwe generatie shoppers.
De Uncommon Store is ingericht door Atelier Archi@Mosphere. Om binnen te komen moet je eerst via een app de QR-code scannen, waarna zich een gepersonaliseerde winkelervaring ontvouwt. Onder meer IT, artificial intelligence en machine learning maken de winkel dusdanig slim dat hij eerdere consumentaankopen opslaat en bij terugkomst weer kan herladen. Afrekenen gebeurt niet bij een kassa, maar via de betaalgegevens die in de app gekoppeld zijn.
Met een retro-futuristisch uiterlijk en ovaalvormige banden langs de wand refereert de Uncommon Store naar de theaterborden uit de jaren ’60. In de winkel dienen deze banden als schappen waarop de producten staan uitgestald.
De Uncommon Store is een gemakswinkel waar je terechtkunt voor onder meer tandpasta, snacks en vers fruit. Maar ook bijvoorbeeld voor een wegwerpcamera van Kodak of voor items van lokale retailers. De retailer richt zich op de millennial en Gen Z-consument.