Ferrari wil met kledinglijn jongere doelgroep aanspreken

Ferrari heeft zijn eerste kledinglijn gelanceerd. Met de collectie wil het automerk een jongere doelgroep aanspreken die minder interesse heeft in de auto's van het merk. 

De collectie bestaat uit trenchcoats, bomberjacks en parka's met felle kleuren. Er is bewust voor gekozen om geen aerodynamische kleding te maken die lekker zit in de auto. Wel komen de kenmerkende Ferrari-kleuren terug. Ook schoenen horen bij de collectie, dankzij een samenwerking met Puma. 

Ferrari is momenteel nog een van de bekendste automerken ter wereld. Volgens Nicola Boari, diversificatieverantwoordelijke bij het automerk, is Ferrari bij de jeugd minder goed bekend. Over tien jaar kan de kledinglijn tien procent van Ferrari's winst genereren, stelt Boari.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!