Zeeman is positief verrast over de eerste resultaten van de verkoop van tweedehandskleding. "Tweedehands past goed bij onze doelgroep", vertelt MVO-manager Arnoud van Vliet tijdens een Clubhouse-sessie van RetailTrends.
"Onder de radar is de pilot al in mei gestart in een filiaal in Amsterdam. Daar hebben we drie weken proefgedraaid", legt Van Vliet uit. Voordat het concept wereldkundig gemaakt werd, had de textielsuper dus al enkele vlieguren gemaakt.
"Klanten vinden het leuk om, naast het reguliere assortiment waarbij de focus ligt op basistextiel, uniekere items te vinden bij Zeeman", aldus Van Vliet.
Zeeman startte begin juni met de verkoop van tweedehandskleding in zes van zijn filialen. Naast dat de discounter steeds nieuwe manieren zoekt om zich te verduurzamen, ziet het bedrijf ook dat er veel groei zit in de tweedehandsmarkt. "Dat is niet voor niets. We zien ook dat er veel interesse voor is bij een jonge doelgroep die voorheen nog niet bij Zeeman kwam."
Lees het complete gesprek met Zeeman.
Reacties 0