Grote retailers kiezen voor 'hybride werken'

Met z'n allen elke dag weer na kantoor lijkt na de coronacrisis niet meer te gebeuren. Grote retailers kiezen voor het zogenoemde hybride werken: deels thuis, deels op kantoor. Dat blijkt uit een rondgang van RetailTrends.

Onder meer Wehkamp laat de ruim vierhonderd medewerkers vaker thuiswerken. Het online warenhuis kan daardoor met een compacter hoofdkantoor toe. Het nieuwe hoofdkantoor in Zwolle dat eind dit jaar wordt betrokken, heeft een vloeroppervlakte van zesduizend vierkante meter tegen tienduizend vierkante meter nu. Het kantoor krijgt zo'n 350 werkplekken, voor een groot deel flexibel.

Ook bij Action wordt het niet meer zoals vroeger. “We werken momenteel een plan uit voor 'hybride werken', waarbij medewerkers, afhankelijk van hun functie, wensen en mogelijkheden, een deel van de tijd vanuit huis werken en het kantoor meer voor samenwerk- en overlegmomenten wordt ingericht.” Dat geldt ook voor C&A. “Als de huidige tendens zich voortzet, zullen we na de zomer een hybride manier van werken gaan introduceren waarbij kantoormedewerkers wekelijks structureel thuis en op kantoor gaan werken.”

Bij Jumbo wordt ook gewerkt aan een nieuw flexibel (thuis)werkbeleid voor na corona. Maar hoe dat eruit komt te zien, is nog niet duidelijk.

Meer over de ervaringen met thuiswerken (wat zijn de voor- en nadelen?) lees je in dit artikel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!