‘Connected winkelervaring wordt steeds belangrijker’

‘Connected winkelervaring wordt steeds belangrijker’

Een ‘connected’ winkelervaring – het combineren van een fysieke en online winkelervaring – wordt steeds belangrijker. Eén op de vier Nederlandse consumenten geeft de voorkeur aan een winkel die beschikt over virtuele interactie, zoals slimme spiegels en interactieve schermen. Onder millennials en generatie Z is de vraag hiernaar het grootst.

Daarnaast worden AR-mogelijkheden gezien als oplossing om producten online uit te proberen. Dat blijkt uit onderzoek van Foresight Factory in samenwerking met Snap Inc. Zij deden wereldwijd onderzoek naar het winkelgedrag onder twintigduizend consumenten in meer dan twaalf landen, waaronder Nederland. 

Uit het onderzoek bleek ook dat de smartphone een steeds belangrijke rol speelt bij het bezoeken van een fysieke winkel. Een derde van de millennials en 43 procent van generatie Z schaffen producten het liefst met hun smartphone aan. Bovendien geeft meer dan de helft van generatie Z en de millennials aan nooit te winkelen zonder mobiele telefoon. De smartphone wordt voornamelijk gebruikt om prijzen te vergelijken en producten door te sturen naar vrienden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!