Moederbedrijf WE Fashion lijdt fors verlies

WE International, het moederbedrijf van onder meer WE Fashion en Van Gils, heeft flink te lijden onder de coronacrisis. Het concern leed afgelopen boekjaar, dat 31 januari afliep, een verlies van 17,3 miljoen euro. Een jaar eerder was er nog een winst van 6,2 miljoen euro.

Dat blijkt uit de onlangs gedeponeerde jaarrekening, waarover Quote als eerste berichtte. De omzet kwam uit op 206 miljoen, waar die in 2019/2020 nog 265 miljoen euro bedroeg. Meer dan de helft van de omzet (135 miljoen) werd in Nederland behaald, waar de winkels in de eerste maanden van 2021 ook gesloten waren.

In een toelichting schrijft WE International dat het risico bestaat dat in het lopende boekjaar niet aan de financieringsresultaten kan worden voldaan. Het concern is in gesprek met de kredietverstrekkers. Afgaande op de huidige stand van zaken verwacht WE International dat het goed komt.

Reacties 4


Mark De Jong 12 jul, 09:50

Buiten het de crisis is het ook echt een oudbollige toko. Vroeger kwam ik er nog wel eens voor wat basic T-shirts, maar het is het niet meer.


Jor Linden 12 jul, 10:31

Ik blijf het zeggen, investeer in het personeel. Zolang de P van personeel niet goed word ingezet loopt een keten als WE veel mis.

Laatst bij de WE geweest voor een overhemd, hadden ze niet. Kreeg het standaard riedeltje dat ze het wel online konden bestellen. Dat kan ik natuurlijk zelf ook, met een ander overhemd kwamen ze niet. upsell en cross sell zijn toch wel belangrijke punten die vooral een fysiek retailbedrijf extra kan opleveren. Kennelijk is het investeren daarin teveel gevraagd.


Joost Kriek 12 jul, 23:59

En kwam die winst in het voorgaande jaar vanuit winkelomzet of was er vastgoed verkocht? Naar mijn indruk is het al jaren stil in die winkels.


J.A. Vos 13 jul, 09:02

@Mark de Jong...van basic t shirtsjes kan geen enkel bedrijf bestaan

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!