Veel minder leeftijdscontroles in supermarkten

Supermarkten controleerden in februari, maart en april veel minder vaak de leeftijd van klanten die alcohol en tabak wilden kopen. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van brancheorganisatie CBL dat in handen is van Distrifood.

Zo halveerden de nalevingscijfers bij Deen, Poiesz en Hoogvliet, naar respectievelijk 42, 43 en 40 procent. Ook bij marktleider Albert Heijn konden jongeren veel makkelijker aan drank of rookwaar komen. De supermarktketens zeggen dat de controles erbij inschoten, omdat ze druk waren met de naleving van de coronamaatregelen. Brancheorganisatie CBL wilde niet reageren.

Nettorama, Vomar en Plus lieten juist een flinke verbetering zien ten opzichte van een onderzoek uit 2018. Boon Food Group en Jan Linders voerden de lijst aan met nalevingspercentages van respectievelijk 84 en 82. Dagwinkels scoorden het slechtst (20). Ook Aldi en Boni (40 en 47 procent) bungelden onderaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!