Rivièra Maison zou graag een corner in de Bijenkorf willen hebben. Een hoek in het warenhuis zou goed zijn voor de merkbeleving van Rivièra Maison, vertelt creative director Nico Tijsen aan RetailTrends.
"Het levert waarschijnlijk wat betreft omzet niet veel op, maar hoe mooi zou het zijn om op de Dam in het rijtje naast Gucci en Tiffany's te staan?", zegt Tijsen. Rivièra Maison had acht jaar geleden ook al een corner in het warenhuis.
Onlangs opende de woonwinkel zijn nieuwe vestiging in Westfield Mall of the Netherlands. Nu staat ook het ombouwen van andere Rivièra Maison-winkels op de planning. "Elke winkel moet weer een overtreffende trap van de vorige zijn", stelt Tijsen. De volgende winkel die het merk gaat aanpakken is Laren. "Dan rollen we vanuit daar naar andere winkels uit."
Voor de toekomst - lees over acht tot tien jaar - verwacht Tijsen dat Rivièra Maison zijn winkelbestand terugbrengt naar zo'n acht winkels of inspiratiehubs met een bar, café, restaurant en een kapper bijvoorbeeld. "Een winkel gevuld met mooie interieurs, waarbij klanten vervolgens hun aankoop online doen."
Lees op RetailTrends het complete gesprek met Tijsen over hoe Rivièra Maison 'wow' bouwt in zijn winkels.
Angela Reijnders 15 jul, 01:51