'Omzet WE Fashion langzaam terug op niveau van 2019'

'Omzet WE Fashion langzaam terug op niveau van 2019'

De winkelomzetten bij WE Fashion stijgen langzamerhand weer naar het niveau van 2019. Dat meldt financieel topman en operationeel directeur Peter Truijen van moederbedrijf WE International desgevraagd aan RetailTrends.

WE International, waar ook Van Gils onder valt, heeft door de coronacrisis een zware periode achter de rug. Het concern leed het afgelopen boekjaar, dat 31 januari afliep, een verlies van 17,3 miljoen euro. Een jaar eerder was er nog een winst van 6,2 miljoen euro. De omzet daalde van 265 naar 206 miljoen euro.

Groei online zet door
Bij WE Fashion verwacht Truijen dit jaar een goed herstel. Niet alleen stijgt de omzet in de winkels, ook de onlineomzet - die vorig jaar al flink toenam - blijft groeien. "Een mooie bijkomstigheid van de ontwikkeling van het digitale kanaal is dat wij versneld omzetgroei zien in landen waar WE Fashion geen winkels heeft. Dit geeft ons extra vertrouwen in de toekomst."

Truijen wijst erop dat WE Fashion onderdeel is van een 'financieel sterk concern'. "Vanuit de aandeelhouder is de benodigde ondersteuning verschaft om het uitzonderlijke jaar 2000 te doorstaan." Ook roemt hij de 'zeer goede en langdurige relaties met onze banken'.

Afspraken met verhuurders
Truijen zegt dat het is gelukt om met de meeste verhuurders goede afspraken te maken. "Zij begrepen gelukkig dat zij mee moesten bewegen in tijden van crisis. Wij blijven in overleg met onze verhuurders over eventuele langetermijnaanpassingen, omdat de omzetten in de winkelstraat onder druk zullen blijven staan door een veranderd consumentengedrag. Een trend die wij al jaren observeren en die door corona wellicht een versnelling heeft ondergaan."

Volgens Truijen zijn er geen 'expliciete plannen' om winkels te sluiten. "Wij zijn tevreden met ons huidige winkelportfolio."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!