Aldi heeft in Australië niet alleen landelijk al zijn winkels in een nieuw jasje gestoken, de supermarktketen heeft ook een heel nieuw concept in het leven geroepen: Aldi Corner Store.
De nieuwe supermarkt is ontworpen door Ladini Assoicates. Het bedrijf kreeg de opdracht om het traditionele Aldi-model in een nieuw, lokaal en uniek jasje te steken, zonder de herkenbaarheid van Aldi uit het oog te verliezen. Het nieuwe concept zal met name in grote steden te vinden zijn en is bedacht om bestaande gebouwen te renoveren in plaats van nieuwe gebouwen erbij te maken.
Aldi heeft in Australië niet alleen landelijk al zijn winkels in een nieuw jasje gestoken, de supermarktketen heeft ook een heel nieuw concept in het leven geroepen: Aldi Corner Store.
De nieuwe supermarkt is ontworpen door Ladini Assoicates. Het bedrijf kreeg de opdracht om het traditionele Aldi-model in een nieuw, lokaal en uniek jasje te steken, zonder de herkenbaarheid van Aldi uit het oog te verliezen. Het nieuwe concept zal met name in grote steden te vinden zijn en is bedacht om bestaande gebouwen te renoveren in plaats van nieuwe gebouwen erbij te maken.
Niet alleen het uiterlijk van de discountsupermarkt heeft een metamorfose ondergaan, ook het assortiment in de winkel is anders. Waar normaal het kernaanbod bestaat uit kruidenierswaren en verse producten, zullen er in het nieuwe concept ook kant-en-klaarmaaltijden worden verkocht, kunnen klanten terecht bij de ambachtelijke bakker en kunnen ze een koffie to go kopen.
Het nieuwe concept draagt bij aan Aldi’s toewijding aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. De supermarkt heeft het streven om in 2025 geen afval meer naar de vuilstort te brengen en wil dan alleen nog maar honderd procent hernieuwbare elektriciteit gebruiken.