FonQ breidt stylingtool verder uit na succesvolle pilot

FonQ breidt de stylingtool verder uit na een pilot van drie maanden. Bij klanten die de stylingtool gebruikten lag de omzet 76 procent hoger dan bij andere klanten. Dat maakt de proef succesvol.

Met de stylingtool kunnen klanten digitaal kamers inrichten met het assortiment van fonQ. "Doordat de consument de huiskamer volledig naar eigen situatie kan inrichten en eindeloos kan combineren met kleuren, meubels en accessoires, zien we dat de drempel om online te shoppen lager is geworden", aldus Jeroen van Leenen, manager CX bij fonQ. 

Uit cijfers blijkt dat gebruikers van de stylingtool 22 procent beter converteren dan klanten die de tool niet gebruiken. Zij blijven daarnaast 97 procent langer op de website en de orderwaarde ligt 44 procent hoger.

Na een succesvolle pilot wordt het assortiment van de tool uitgebreidt met meer kamers, producten en mogelijkheden. Naast een woonkamer kan nu ook de slaap- of eetkamer worden ingericht.

FonQ maakt voor de online inrichtingsdienst gebruik van de 'stickers technologie' van Hullabalook. Deze technologie converteert producten naar geschaalde 2D-stickers. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!