Zo ziet de nieuwste flagshipstore van Off-White eruit

Zo ziet de nieuwste flagshipstore van Off-White eruit

Het Italiaanse modemerk Off-White heeft in Parijs een nieuwe flagshipstore geopend. Klassieke Parijse elementen en industriële materialen wisselen elkaar af. Er worden niet alleen producten verkocht, maar er is ook ruimte voor evenementen zoals een modeshow.

Het hoekgebouw waar de winkel zich in bevindt komt uit de negentiende eeuw en is te vinden op de kruising van de Rue de Castiglione en de Rue du Mont Thabor. In totaal zijn er drie verdiepingen die samen een interpretatie zijn van een typische Parijse binnenplaats, een passage en een vlooienmarkt. 

Onder de bogen van Rue de Castiglione bevindt zich de hoofdingang in de vorm van een halfrond portaal van gegolfd glas....

Het Italiaanse modemerk Off-White heeft in Parijs een nieuwe flagshipstore geopend. Klassieke Parijse elementen en industriële materialen wisselen elkaar af. Er worden niet alleen producten verkocht, maar er is ook ruimte voor evenementen zoals een modeshow.

Het hoekgebouw waar de winkel zich in bevindt komt uit de negentiende eeuw en is te vinden op de kruising van de Rue de Castiglione en de Rue du Mont Thabor. In totaal zijn er drie verdiepingen die samen een interpretatie zijn van een typische Parijse binnenplaats, een passage en een vlooienmarkt. 

Onder de bogen van Rue de Castiglione bevindt zich de hoofdingang in de vorm van een halfrond portaal van gegolfd glas. Dit glas brengt je naar het midden van de zaak en moet een herinterpretatie zijn van een binnenplaats. De vrijstaande presentatiemeubels, zoals metalen kledingrekken en tafels en kasten uit hout en travertijn, zijn ontworpen door AMO en moeten volgens het ontwerpbureau op een abstracte manier de sfeer van een vlooienmarkt oproepen.

In de winkel hebben de architecten geprobeerd een sobere en verfijnde omgeving te creëren. Die moet tot een rustige en kalme winkelervaring leiden, maar is ook geschikt voor dynamiek: een evenement zoals een modeshow.  

Deze week is bekendgemaakt dat LVMH een meerderheidsbelang heeft verworven in Off-White. Het modemerk werd in 2012 opgericht door Virgil Abloh, een Amerikaanse modeontwerper, dj en muziekproducer. LVMH krijgt zestig procent van de aandelen, Abloh de resterende veertig procent.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!