Zalando heeft het tweede kwartaal afgesloten met een omzet van ruim 2,7 miljard euro. Dat is een groei van 34 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Het totale bruto handelsvolume groeide met veertig procent naar 3,8 miljard euro. Zalando zegt dat de groei te danken is aan de aanhoudend sterke vraag van consumenten naar online winkelen, als gevolg van lockdowns die in het begin van het kwartaal nog steeds van kracht waren. Ook het partnerprogramma draagt bij aan de groei.
De winst houdt geen gelijke trend met de omzet, mede doordat de modereus ook meer investeerde in zaken als klantwerving en marketing. De investeringen namen toe van 43,3 naar 51,6 miljoen euro. Mede daardoor liep de operationele winst terug van 212 naar 184 miljoen euro. Netto hield Zalando 120,4 miljoen euro over, tegenover 122,6 miljoen een jaar eerder.
Zalando meldt verder dat het aantal actieve klanten met 30,6 procent toenam van 34,1 naar 44,5 miljoen. Zij plaatsen samen 65,6 miljoen orders, een groei van 41 procent. Het gemiddelde aantal bestellingen per klant nam ook iets toe: van 4,7 naar vijf.
Reacties 0