Moederbedrijf Pearle: in juni hoogste omzet ooit

Optiekconcern GrandVision presteert inmiddels bijna net zo goed als vóór de coronacrisis. Het moederbedrijf van Pearle en Eye Wish boekte in juni zelfs meer omzet dan ooit tevoren.

Het Nederlandse bedrijf kende een moeizame start van het jaar, maar in het tweede kwartaal werd een omzet behaald van 993 miljoen euro. Dat is bijna het dubbele ten opzichte van een jaar eerder en net iets minder dan in dezelfde periode in 2019, toen de verkopen boven het miljard uitkwamen.

Onder de streep werd in de eerste zes maanden een nettowinst geboekt van 231 miljoen euro. Vorig jaar was er een verlies van 212 miljoen. In 2019 bedroeg de winst 66 miljoen euro. GrandVision is positief over de rest van het jaar. Als er geen nieuwe beperkende maatregelen komen, verwacht ceo Stephen Borchert een vergelijkbare omzet te boeken als in 2019.

Vorige maand werd GrandVision definitief ingelijfd door het Frans-Italiaanse concern EssilorLuxottica. Na diverse rechtszaken ging de deal toch door. Ook de Europese Commissie ging eerder al akkoord met de deal, op voorwaarde dat onder meer de 142 winkels van Eye Wish in Nederland worden verkocht. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!