Hoe Nike de Olympische Spelen kaapte

Hoe Nike de Olympische Spelen kaapte

Ambush marketing. Je bent geen officieel partner van een evenement, maar door allerlei marketingacties lijkt het er wel op. Lekker meeliften. Nike deed dat rond de Olympische Spelen van 1996 zo goed dat velen dachten dat niet Reebok maar Nike aan het evenement was verbonden. Hoe Nike dat deed, zie je in onderstaande video van Athletic Interest. En ook hoe Nike dat later nog een paar keer dunnetjes overdeed.

 

Ambush marketing. Je bent geen officieel partner van een evenement, maar door allerlei marketingacties lijkt het er wel op. Lekker meeliften. Nike deed dat rond de Olympische Spelen van 1996 zo goed dat velen dachten dat niet Reebok maar Nike aan het evenement was verbonden. Hoe Nike dat deed, zie je in onderstaande video van Athletic Interest. En ook hoe Nike dat later nog een paar keer dunnetjes overdeed.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!