Het duurzame kauwgommerk BenBits komt met een eigen webshop. De online winkel moet voor het einde van dit jaar live gaan. Dat zegt de nieuwe ceo Milan Dontje tegen RetailTrends.
Dontje verwacht aan het einde van het jaar op een omzet van acht ton te zitten. Dat is nog niet genoeg om winstgevend te zijn, maar dat komt volgens de nieuwe ceo vanzelf. “Ik wil eerst het merk neerzetten. Binnen drie jaar wil ik dat iedereen in Nederland denkt: ‘BenBits: dat is die duurzame kauwgom’.”
BenBits is momenteel verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo en Holland & Barrett. “In totaal worden we nu op ongeveer zeshonderd locaties verkocht. Daarnaast zijn we bezig om bij Plus en DekaMarkt in de schappen te komen en willen we bij Kiosk en AKO worden verkocht.”
Eind jaren zeventig werd BenBits vanuit Denemarken in Nederland geïntroduceerd als eerste suikervrije kauwgom. Ondanks verschillende overnames en elke keer een nieuwe herstart, lukte het BenBits niet om on top of mind te blijven. Momenteel maakt het kauwgommerk een vierde herlancering door. Naast suikervrij werd de kauwgom plasticvrij en de verpakking composteerbaar gemaakt.
Lees hier het hele interview met ceo Milan Dontje, waarin hij aan RetailTrends vertelt hoe hij BenBits naar een hoger niveau gaat tillen.
h J 9 aug, 13:03