Burberry heeft vorige maand een nieuwe flagshipstore geopend aan de Sloane Street in Knightsbridge in Londen. De No 1 Sloane Street-boetiek zal volgens het merk fungeren als blauwdruk voor een nieuw wereldwijd concept dat het modemerk in zijn winkels gaat uitrollen.
De winkel bevindt zich in dezelfde wijk als waar oprichter Thomas Burberry 130 jaar geleden zijn eerste winkel in Londen opende. Ook is het hoofdkantoor van het modemerk hier gevestigd.
De flagshipstore is ontworpen door de Italiaanse architect Vincenzo De Cotiis. De winkel beslaat meer dan 850 vierkante meter en heeft drie verdiepingen.
Burberry heeft vorige maand een nieuwe flagshipstore geopend aan de Sloane Street in Knightsbridge in Londen. De No 1 Sloane Street-boetiek zal volgens het merk fungeren als blauwdruk voor een nieuw wereldwijd concept dat het modemerk in zijn winkels gaat uitrollen.
De winkel bevindt zich in dezelfde wijk als waar oprichter Thomas Burberry 130 jaar geleden zijn eerste winkel in Londen opende. Ook is het hoofdkantoor van het modemerk hier gevestigd.
De flagshipstore is ontworpen door de Italiaanse architect Vincenzo De Cotiis. De winkel beslaat meer dan 850 vierkante meter en heeft drie verdiepingen.
Op de begane grond wordt de klassieke Burberry-trenchcoat tentoongesteld en worden accessoires gepresenteerd in glazen kasten en hoogglansplanken. Deze dragen volgens De Cotiis bij aan ‘een gevoel van intimiteit met behoud van openheid’. Op de eerste verdieping wordt dameskleding verkocht en op de tweede verdieping is herenkleding te vinden.
De kernkleuren van de Burberry-ruit – beige, zwart, wit en rood – zijn in de hele winkel terug te zien. De glanzende witte afwerkingen in het glas en spiegels reflecteren het natuurlijke licht van buiten en zorgen voor een galerijachtige sfeer volgens de architect.