Oud-RetailRookie Bellamy Gallery wil zijn huidige aantal van vijf fysieke winkels afbouwen. “De strategie is om er twee of drie open te houden”, zegt medeoprichter Mireille van der Sprong tegenover RetailTrends.
De winkels die overblijven moeten volgens Van der Sprong wel echte brandstores zijn. “We hebben nooit geïnvesteerd in de winkels, alle aandacht moest naar het product.” Nog altijd zien de Bellamy-winkels er volgens haar niet mooi uit. “Dat matcht niet met een mooi product en een goede filosofie erachter, daarom willen we daar nu wél in investeren. Maar dan niet op zes locaties.”
Bellamy Gallery kan met minder winkels toe omdat het merk sinds 2019 ook in wholesale zit. De kleding wordt verkocht in tientallen multibrandwinkels in Nederland, België en Duitsland. “Zo kunnen we meer schaal creëren en het feit dat we tussen andere merken hangen houdt ons scherp.”
Bellamy Gallery behoorde in 2016 tot de tien RetailRookies en sprak toen de ambitie uit om in vijf jaar op tien miljoen euro omzet te zitten. “Dat had misschien gekund als we eerder met wholesale waren begonnen, of als corona er niet tussen was gekomen”, zegt Van der Sprong nu. “We zitten nu op de helft.”
Benieuwd hoe het nu gaat met deze oud-RetailRookie? Lees het hele interview op RetailTrends.
RetailTrends presenteert jaarlijks tien nieuwe RetailRookies. Op 9 september pitchen zij hun concept tijdens RetailTrends Live in het Amsterdamse DeLaMar Theater, waarna een vakjury (onder voorzitterschap van hoofdsponsor ABN Amro) en het publiek samen de RetailRookie of the Year kiezen. De genomineerde concepten vind je hier. Wil je meer informatie over het event of gelijk een ticket kopen, kijk dan hier.
Hendrikje Os, van 6 apr, 21:26