De omzet van schoenenmerk Mascolori is de afgelopen jaren gestabiliseerd. “Groeien is leuk, maar je moet er wel het type ondernemer voor zijn”, zegt oprichter Jochem Grund van de oud-RetailRookie tegen RetailTrends. “En ik ben geen Pieter Zwart.”
Mascolori bestaat dit jaar tien jaar en heeft één eigen winkel in Rotterdam. Twee jaar lang had het merk ook een vestiging in Amsterdam, maar die ging vorig jaar op slot vanwege tegenvallende resultaten. “Meerdere winkels openen was eerst wel het plan, maar ik vond het een vermoeiende bezigheid”, zegt Grund. “Als die winkel in Amsterdam nou fantastisch was gaan lopen was het anders geweest. Nu was het echt sleuren, daar had ik persoonlijk geen plezier in.”
Verder groeien wil Grund nog wel, maar niet zozeer met eigen locaties. “Ik zie nog wel één of twee nieuwe winkels voor me, maar geen veertig.” Liever zet hij in op het verder verbreden van de collectie om zo bij meer retailers te komen. “We hebben nu een stuk of vijf verkooppunten, door het merk sterker neer te zetten willen we dat uitbouwen.” Er lopen al gesprekken met Omoda.
Mascolori kreeg extra bekendheid doordat minister Hugo de Jonge er steevast zijn opvallende schoenen haalt. Benieuwd wat dat het merk gebracht heeft? Lees het hele interview hier.
RetailTrends presenteert jaarlijks tien nieuwe RetailRookies. Op 9 september pitchen zij hun concept tijdens RetailTrends Live in het Amsterdamse DeLaMar Theater, waarna een vakjury (onder voorzitterschap van hoofdsponsor ABN Amro) en het publiek samen de RetailRookie of the Year kiezen. De genomineerde concepten vind je hier. Wil je meer informatie over het event of gelijk een ticket kopen, kijk dan hier.
Reacties 0