Omzet winkels Schiphol vaak onder niveau van 2019

De internationale reiziger is nog maar mondjesmaat te vinden op Schiphol. Het zorgt ervoor dat de omzet bij winkeliers op de luchthaven in veel gevallen nog vijftig procent onder het niveau van 2019 zit, meldt De Telegraaf.

"In Nederland trekt de economie weer aan, maar wij hebben met de internationale situatie te maken", zegt Sharada van Egmond-Rijkhoff, mede-eigenaar van zowel bagagebeschermer Seal & Go als reisaccessoire-winkel Paolo Salotto. "Op Schiphol is corona nog niet klaar."

Na september houden de steunpakketten op, behalve voor sectoren die verplicht dicht moeten blijven, zoals nachthoreca. Door onder meer touringcarbedrijven en congreslocaties is een brandbrief gestuurd naar het kabinet om hen ook daarna nog steun te geven. 

Schiphol-winkeliers hebben geen actieve winkeliersvereniging, dus ook geen gezamenlijke lobby richting Den Haag. "Alle winkeliers hier hebben hetzelfde probleem. We zijn retailers in de reissector. Als straks de steun ophoudt en ze kijken weer naar de SBI-codes dan grijpen we mis."

In de beste week zat de luchthaven op vijftig procent van de passagiers die het gemiddeld in 2019 had. Dat betekent niet dat de retailers vijftig procent van de omzet hebben gedraaid. "Wij hebben big spenders nodig, zoals Chinezen, Russen en Amerikanen. En die zijn nog niet terug."

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!