'Supermarkten zien oudere over het hoofd'

'Supermarkten zien oudere over het hoofd'

Supermarkten in Nederland houden in hun aanbod onvoldoende rekening met alleenstaande ouderen. Dat stelt ouderenbond ANBO op basis van eigen onderzoek.

ANBO hield een peiling onder ruim 4300 ouderen naar hun ervaringen met boodschappen doen. 83 procent ervaart dat kleinere verpakkingen relatief duurder zijn en zeventig procent laat aanbiedingen van grotere hoeveelheden links liggen. Ze geven aan liever een aanbieding als ‘één voor de prijs van een halve’ te willen dan ‘twee voor de prijs van één’. Verder ergeren zij zich vaak aan te grote verpakkingen.

ANBO roept brancheorganisatie CBL en de supermarkten op om meer oog te hebben voor de alleenstaanden. De organisatie vindt het raar dat kleinere hoeveelheden van hetzelfde product omgerekend veel duurder zijn dan grotere hoeveelheden. Verder vindt de bond dat ook de groep alleenstaanden moet kunnen profiteren van kortingen, bijvoorbeeld door aanbiedingen gericht op kleinere hoeveelheden.

Het CBL zegt tegen De Telegraaf dat de ouderenbond bij hen niet aan het juiste adres is. Het gaat over het aanbiedingenbeleid en daarmee over consumentenprijzen, luidt de verklaring. “Dat is een onderwerp waar wij als brancheorganisatie niet over gaan”, aldus een woordvoerder, die zegt dat ANBO zijn klachten beter bij individuele supermarkten kan voorleggen.
 

Reacties 1


Jan Janssen 30 aug, 11:15

Lijkt me een wat kort-door-de-bocht reactie van CBL. Natuurlijk gaat CBL niet over de prijzen, dat klopt, maar zij kunnen wel de leden oproepen om hierover samen aan tafel te gaan en hier oplossingen voor te ontwikkelen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!