Jumbo-baas Van Eerd weer mikpunt van boerenprotest

Jumbo-baas Van Eerd weer mikpunt van boerenprotest

Zo’n twintig boeren hebben vrijdagochtend actiegevoerd bij het Formule 1-circuit in Zandvoort. Ze eisten een gesprek met ceo Frits van Eerd van Jumbo, dat de Dutch Grand Prix die er plaatsvindt sponsort.

De boeren wilden aandacht vragen voor eerlijkere prijzen voor hun producten. Een van de boeren zegt tegen NH Nieuws dat Van Eerd ‘altijd heel meegaand’ is, maar dat het de laatste tijd niet meer lukt om hem te spreken te krijgen. "Als Frits niet naar ons komt, komen wij wel naar Frits."

Onder begeleiding van politie zijn de actievoerders na verloop van tijd weer vertrokken. Het is niet voor het eerst dat Van Eerd mikpunt is van boerenprotesten. Afgelopen december blokkeerden boeren een dc van Jumbo in Breda en bezochten ze de topman thuis in Veghel. Daar ging hij enige tijd met de boeren in gesprek.
 

Reacties 4


Eelco de Boer 4 sep, 11:05

Op een gegeven moment is het ook genoeg. Je kunt niet iedere week in gesprek gaan met de rupsjes-nooit-genoeg van de landbouw.


Jan de Reus 6 sep, 10:53

als je het niet kan uitleggen kan je beter ook niet in gesprek gaan


ikke weet het 6 sep, 15:02

Dat is het probleem als je als boer ( of fabrikant) teveel macht geeft aan een paar grote bedrijven.
Vroeger kon de teler nog verkopen aan de groenteboer op de hoek, maar toen kwamen de supermarkten en dachten ze de groenteboer op de hoek niet meer nodig te hebben.
Daardoor hadden deze geen bestaansrecht meer , en verdwenen deze.
Het gevolg is dat de supermarkt de prijs bepaald, en niet meer de boer.

Dit is in elke branche hetzelfde, en wanneer leveranciers en boeren afhankelijk zijn van een klein aantal grote partijen, dan bepalen deze grote jongens de collectie, maar ook de prijzen.


Hemmie Schoenmakers 7 sep, 11:21

Laat die man gewoon zijn werk doen !

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!