Consument heeft minder over voor verzendkosten

De betalingsbereidheid voor verzendkosten onder Nederlandse consumenten is het afgelopen jaar gedaald. Waar zij een jaar eerder voor een bestelling van 15 euro nog bereid waren 5,90 euro neer te leggen voor de verzending, is dat nu 3,70 euro. 

Bij een bestelling van 150 euro was dit 6,90 euro en is dat teruggelopen tot 4,10 euro. Dat blijkt uit de E-commerce Delivery Compass van Sendcloud, uitgevoerd onder bijna achtduizend consumenten uit acht Europese landen. Bijna twee derde van de consumenten verlaat het digitale winkelmandje wanneer de verzendkosten te hoog zijn. 

Consumenten zijn wel bereid extra te betalen voor de verzending als het pakketje op dezelfde dag wordt bezorgd (29 procent), wanneer het binnen een uur wordt geleverd (20 procent) of als ze een keuze kunnen maken voor een exacte levertijd (20 procent). 36 procent is nooit bereid om extra voor verzendkosten te betalen.

Reacties 1


John Eves 7 sep, 15:17

Verzenden heeft nu eenmaal een prijs, gratis bestaat niet.
Als het niet uit de lengte komt dan zal het uit de breedte moeten komen.
Vaak is er dan een stukje van de verzendkosten in de prijs opgenomen.
Zie de zogenaamde gratis verzending van de Bol.com partners, de prijs van het artikel is gewoon met de verzendkosten verhoogd. Bestel je 3 artikelen dan betaal je vaak 3 x de verzendkosten.
En veel consumenten trappen er nog steeds in, kijk gewoon wat je in het totaal incl verzendkosten kwijt ben dan krijg je vaak een veel beter beeld welke shops echt goedkoop zijn.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!