Nagellakmerk Pink Gellac krijgt kapitaalinjectie; meer brandstores

Private-equityfonds Vendis Capital neemt een meerderheidsbelang in het Hilversumse nagellakmerk Pink Gellac. De internationale groei van het merk zou zo moeten worden versneld.

Pink Gellac is in 2013 opgericht door Steven Renes en Leontine van der Ploeg, die rechtstreeks 'nagellak van salonkwaliteit' aan consumenten verkopen. Ze doen dat vooral online, via de webshop en via sociale media. In het voorjaar opende Pink Gellac zijn eerste brandstore in Mall of the Netherlands in Leidschendam.

Financiële details worden niet gemeld. Maar de investeringen van het fonds liggen meestal tussen de 20 en 40 miljoen euro, zegt financial director David de Graaf van Vendis Capital tegen RetailTrends. 

Er komt een nieuw managementteam, dat zal worden geleid door ceo Thera Strietman. Ze werkte eerder voor Unilever, Colgate-Palmolive en Beiersdorf. De oprichters blijven wel bij het bedrijf betrokken, zegt De Graaf. Van der Ploeg blijft verantwoordelijk voor product design & development.

Renes wordt verantwoordelijk voor de uitrol van brandstores. "De eerste brandstore in Mall of the Netherlands doet het heel goed", zegt De Graaf. "Daar zullen we er meer van gaan openen". In eerste instantie in Nederland, maar waarschijnlijk later ook in België en Duitsland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!