'Trekpleister heeft unieke positie herontdekt'

'Trekpleister heeft unieke positie herontdekt'

Kruidvat heeft de coronacrisis goed doorstaan, maar zusterketen Trekpleister ‘nog veel en veel beter’. Dat vertelde ceo Ed van de Weerd van moederconcern A.S. Watson tijdens RetailTrends Live.

Trekpleister is met zijn tweehonderd winkels veel kleiner dan Kruidvat, dat ruim duizend filialen heeft. Toch is Van de Weerd geenszins van plan beide formules in elkaar te schuiven. “Trekpleister heeft een unieke positie in de markt die we tijdens corona herontdekt hebben”, zegt Van de Weerd.

De ceo wijst op de locaties buiten de drukke stadscentra waar Trekpleister vaak zit en die sinds de coronacrisis populairder zijn om te winkelen. Daarnaast heeft de formule volgens hem een eigen klantgroep, die het ‘schreeuwerige’ van Kruidvat niet wil maar wel het voordeel. "En dat zijn echt niet alleen ouderen, zoals we weleens dachten", aldus Van de Weerd. “Nu is het aan ons de taak die positie verder te profileren.”

De in totaal 1500 winkels van Kruidvat en Trekpleister in Nederland, België en Frankrijk zijn bijna allemaal winstgevend, vertelde Van de Weerd verder. Minder dan één procent draagt niet bij aan het resultaat.

Heb je de presentatie van Ed van de Weerd gemist? Het hele event is hier terug te kijken.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!