Deliveroo en Amazon Prime slaan handen ineen

Deliveroo en Amazon komen met een actie op de proppen om meer klanten te werven in het Verenigd Koninkrijk. Klanten van de bezorgdienst hoeven geen bezorgkosten te betalen voor hun bestelling als ze een abonnement nemen op Amazon Prime. 

Als klanten in de app van Deliveroo kunnen aantonen dat ze een abonnement hebben bij Amazon Prime dan krijgen ze toegang tot Deliveroo Plus. Daarmee kunnen ze bestellingen van 29 euro of hoger gratis laten bezorgen. 

De samenwerking komt meer dan twee jaar nadat Amazon investeerde in de Britse bezorgdienst. Amazon leidde toen een financieringsronde waarmee 575 miljoen dollar werd opgehaald. Amazon is voor 11,5 procent aandeelhouder in Deliveroo. 

Deliveroo wist ondanks de stijgende verkopen in 2020 geen winst te maken. Het Britse bedrijf maakte een verlies van 224 miljoen pond (260,5 miljoen euro). In 2019 was het verlies 317,3 miljoen pond. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!