Task management – De basis voor operational excellence

Task management – De basis voor operational excellence

Een geweldige winkel kenmerkt zich door het winkelpersoneel. Toch zien we tegenwoordig dat er met minder medewerkers meer werk moet worden uitgevoerd. Het medewerkersplatform Keephub helpt om operational excellence in organisaties te bereiken zodat taken efficiënt worden uitgevoerd. 

Een dag van een winkelmedewerker bestaat niet alleen maar uit verkopen. Naast deze kerntaak dient een medewerker ook te zorgen dat voorraden zijn aangevuld, promotiematerialen geplaatst zijn, de winkel er aantrekkelijk bij staat, klachten worden oplost, klantvragen beantwoord zijn, retouren verwerkt worden en wat er nog meer aan de balie gebeurt.
Veel van deze werkzaamheden zijn taken die dagelijks of wekelijks uitgevoerd dienen te worden. Hoe meer deze taken gestroomlijnd zijn, des te soepeler worden ze uitgevoerd en des te meer tijd er over blijft voor klanten in de winkel.

Hoe beter dit in een winkel op orde is, des te groter is de operational excellence. Een hoge operational excellence bespaart enerzijds uren en levert anderzijds meer omzet op. Er zijn verschillende manieren om operational excellence binnen een organisatie te behalen. Één van de meest effectieve vormen is een medewerkersplatform dat zich richt op taakbeheer

Een goed voorbeeld van een dergelijk medewerkersplatform is Keephub. Dit platform, dat onderdeel is van Kega, heeft een zeer uitgebreide Task Management feature. Hierdoor wordt het invoeren en bijhouden van taken binnen organisaties met verschillende vestigingen eenvoudig. Keephub doet er alles aan om de bestaande taakprocessen snel, soepel en efficiënt te laten verlopen. Een future-driven to do list met interactieve mogelijkheden. 

Met Keephub draagt iedereen bij aan een ‘job well done’
Of het nu gaat om een simpele taak zoals het opruimen van het magazijn of een complexere taak waarbij het secuur invullen van formulieren noodzakelijk is, Keephub zorgt met haar Task Management Feature dat iedere taak snel, secuur en op tijd wordt uitgevoerd. Vanuit diverse afdelingen binnen de organisatie kan een taak worden aangemaakt. Zo kan het hoofdkantoor taken aanmaken voor het hele winkelbestand of juist voor winkels in een specifieke regio of met een specifiek vloeroppervlakte. Ook is het mogelijk om een taak op individueel niveau toe te wijze. Natuurlijk zijn er naast winkeltaken ook taken voor andere afdelingen zoals logistiek, administratie of het magazijn. Deze taken zijn in Keephub net zo makkelijk aan te maken.  

Daarnaast kan een winkelmanager ook taken aanmaken voor zijn eigen winkelmedewerkers en de voortgang online volgen. Een goed afgestemde rechtenstructuur is hierbij van vitaal belang. Keephub helpt bij het opstellen van een dergelijke rechtenstructuur zodat de organisatie voortaan een soepel, geautomatiseerd proces volgt waar taken snel en secuur worden uitgevoerd. Zo houden winkelmedewerkers meer tijd over voor het uitvoeren van hun kerntaken. 

Volg de uitvoer van taken op afstand
Om te zien of een taak goed is uitgevoerd, is het niet altijd mogelijk dit op locatie te controleren. Helemaal niet wanneer een organisatie veel vestigingen heeft. Het zou dus heel fijn zijn om de voortgang van een taak op afstand te kunnen monitoren. Dit is in Keephub heel goed mogelijk. Of het nu gaat om een eenmalige taak of terugkerende taken, binnen het platform volgt men real-time of de taak is uitgevoerd en of de taak goed is uitgevoerd. Indien gewenst kan dit ondersteunt worden met foto’s of ingevulde formulieren die de winkelmedewerker direct in het systeem kan uploaden. Zo zorgt Keephub dat je altijd precies op de hoogte bent hoe het er in de organisatie voor staat en kan je de juiste medewerker(s) op het juiste moment aansturen. 

Medewerkers zien in hun eigen, beveiligde online omgeving welke taken er voor hen open staan en kunnen afgeronde taken afvinken. Hiermee geven ze automatisch de voortgang door aan degene die taak heeft aangemaakt. Dit is een zeer snelle vorm van interactie rondom taken die zorgt voor operational excellence in iedere organisatie. 

Meer weten over operational excellence en de mogelijkheden die Keephub hierin biedt? Kijk dan snel op www.keephub.nl 
Hier vraag je ook een gratis demo aan om te ontdekken wat Keephub voor jouw organisatie kan betekenen.
 

Reacties 1


Gijs de Vlieger 9 okt, 18:14

Met open mond heb ik dit stukje zitten lezen. Niet omdat ik zwaar onder de indruk ben van dit idee, het tegenovergestelde juist. Hoe ver van de werkvloer moet je staan als je zoiets bedenkt? Het enige wat je hiermee bereikt is dat het operationele personeel, de gewone man op de vloer, het gevoel heeft dat er iemand met een stropdas over zijn schouder meekijkt. Heb vertrouwen in je personeel, zorg dat ze betrokken zijn. Praat met ze als je vindt dat hun werk beter of efficiënter kan. Maar een foto uploaden als bewijs dat je het magazijn netjes hebt aangeveegd? Kansloos idee.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!