'Koopjedeal gebruikt misleidende reclames'

Website Koopjedeal.nl zet volgens de Reclame Code Commissie misleidende reclames op zijn website. Daardoor lijkt het aanbod beter en de korting hoger dan deze in werkelijkheid is. 

In een recente uitspraak van de Commissie gaat het om een shirt van Pierre Cardin dat door Koopjedeal voor 19,99 euro wordt aangeboden. Daarnaast staat een doorgehaalde adviesprijs van 79.99 euro, maar die prijs is onjuist. In een andere uiting van Koopjedeal waarbij hetzelfde shirt staat aangeboden, heeft het shirt een adviesprijs van 49,99 euro. Wat de echte adviesprijs van het shirt is, is onduidelijk. 

De Commissie heeft Koopjedeal al eerder aanbevolen om dergelijke reclames niet te publiceren. Aangezien de webwinkel daar toch mee doorgaat, brengt ze de uitspraak onder de aandacht van het brede publiek. Koopjedeal-ceo Niels Verwij was woensdagmiddag niet bereikbaar voor een reactie.

Reacties 1


ikke weet het 29 sep, 16:50

Dan kun je er veel aanpakken, neem alleen de tellsell achtige artikel van Kruidvat.
Van voor prijs, is nergens anders te koop, en worden gelijk in een van voor prijs gedaan.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!