Oud-RetailRookie Grutto groeit 'exponentieel'

Het klantenbestand van Grutto, voorheen Koop een Koe, is in twee jaar tijd verviervoudigd. Ook de omzet groeit ‘exponentieel’, zegt medeoprichter Berend te Voortwis tegen RTL Nieuws.

Grutto heeft inmiddels honderdduizend klanten tegenover 25 duizend in 2019. Er zijn er zo'n zeventig Nederlandse boeren aangesloten bij de vleesverkoper, twintig in Frankrijk en in Duitsland tussen de honderd en 120. 

Grutto begon in 2015 onder de noemer Koop een Koe en breidde later uit met vergelijkbare sites voor kip en varken. "We hadden op een gegeven moment zoveel websites”, aldus Te Voortwis. "En we zijn nu ook actief in Frankrijk en Duitsland. Daarom wilden we een korte, Nederlandse naam, die zich makkelijk laat vertalen." De naam werd daarom vorig jaar veranderd in Grutto, genoemd naar de weidevogel die naar eigen zeggen het soort landbouw symboliseert waar het bedrijf voor staat.

Koop een Koe behoorde in 2016 tot de tien RetailRookies. Als consument kun je via de website intekenen op een koe, kip of varken die pas geslacht wordt als alle eetbare stukken vlees zijn verkocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!