Pieter Pot stelt zijn expansie naar België uit. De verpakkingsvrije supermarkt kampt met logistieke problemen in Nederland die eerst opgelost moeten worden. Dat vertelt medeoprichter Jouri Schoemaker aan RTL Nieuws.
De logistieke problemen kwamen mede doordat het bedrijf tot twee keer toe uit zijn jasje groeide en moest verhuizen. Bij de laatste verhuizing werkte de software niet goed en kostte het verzamelen van bestellingen meer tijd dan gewenst. Bovendien namen diverse studenten na de verhuizing ontslag, met als gevolg dat orders soms een week later geleverd werden dan gepland.
"De looproute voor magazijnmedewerkers is veel langer dan in het vorige warehouse. Het kost ook meer tijd om eenzelfde bestelling te verzamelen", vertelt de voormalig RetailRookie. Wat verder moeten lopen voor één klant is het probleem niet, legt Schoemaker uit. "Het gaat dan maar om één minuut extra. Maar bij honderden klanten zorgt die extra minuut voor serieuze vertraging in het logistieke proces."
Naar verwachting zit het bedrijf eind oktober weer op het oude serviceniveau. Om dat te behalen, is de uitbreiding naar België met twee weken uitgesteld. "Eerst de problemen in Nederland oplossen, dan pas naar België. We hebben daar al zevenduizend inschrijvingen van klanten, dus we gaan er sowieso beginnen."
Reacties 0