De Bijenkorf daagt kinderen tot en met vijftien jaar oud uit om de winkel van de toekomst vorm te geven. Het winnende ontwerp of een praktische vertaling daarvan wordt begin 2022 gerealiseerd in een van de winkels van de warenhuisketen.
“Wij zijn dagelijks bezig met het verder verduurzamen van onze organisatie op alle niveaus. Ik denk dat kinderen, onze klanten van de toekomst, wel eens met bijzonder verrassende ideeën kunnen komen”, zegt ceo Giovanni Colauto.
Per winkel wordt één winnaar gekozen. De ontwerpen van deze winnaars zijn in januari 2022 in de etalages van de Bijenkorf te zien. Hieruit kiest de jury een echte winnaar. De jury bestaat uit ecoloog Thiëmo Heilbron, head of sustainability van de Bijenkorf Justin Pariag, retailexpert Rupert Parker Brady en Inge Schmitt, hoofd creatieve strategie bij de Bijenkorf.
Ideeën mogen gesproken, geschreven, getekend of gebouwd zijn en analoog of digitaal. Een ontwerp kan tot en met 30 november dit jaar worden ingeleverd via de mail of in een van de winkels van het warenhuis.
In het oktobernummer van RetailTrends vertel Justin Pariag over de duurzaamheidsplannen van de Bijenkorf.
Reacties 0