C&A moet moderner worden. “De manier waarop we communiceren, de kleding, de organisatie, de breedte van het assortiment, de winkels. Alles.” De Nederlandse Giny Boer, sinds 1 januari ceo van C&A Europa en afkomstig van IKEA, wil de kledingketen weer op de kaart zetten. “Het plan is simpel, maar er is veel werk.”


Het hoofdkantoor van C&A in Düsseldorf, eind oktober. Een oase van rust. Het gros van de bijna 1200 medewerkers werkt vanuit huis. De telefoniste is er wel. Ze zit achter een spatscherm, met een mondkapje op.


Het kantoor van ceo Giny Boer is op de vijfde etage. Net als C&A kon ook haar kamer wel een upgrade gebruiken. “Er was helemaal niets!” Maar een rekje met kleding, een bankje en twee stoelen met kussentjes – allemaal gevonden in de kelder – doen wonderen. Best gezellig.


We hebben afgesproken dat we het interview in het Engels doen. Vooral omdat de Duitse woordvoerster het zo prima kan volgen. Maar Boer – opgegroeid in Noord-Drenthe – geeft er zelf ook de voorkeur aan. “Voor mijn werk spreek ik constant...