Ik las net over een onderzoek en ik vond dat – en hier volgen twee woorden waar ik normaliter de pesthekel aan heb – zó herkenbaar.


Een groot aantal consumenten werd gevraagd naar hun favoriete merken. Daarop wisten ze wel antwoord te geven. Maar waaróm een bepaald merk hun voorkeur had? Twee derde had geen idee. Echt geen enkel idee. Dat vind ik zó herkenbaar. Of had ik dat al gezegd?


Zo ben ik gek op het merk Aston Martin. Maar a) ik heb geen rijbewijs, b) al had ik wel een rijbewijs dan kon ik toch echt geen Aston Martin betalen, en c) nee, met James Bond heeft het niks te maken. Ik heb trouwens een hekel aan het merk James Bond. Geen idee waarom. Zou het kunnen dat ik Marks & Spencer een leuk merk vind omdat de vorige baas, de Nederlander Marc Bolland, helemaal gek is op het merk Aston Martin? Zou zomaar kunnen.


Aan Action is veel – zo niet alles – fout (goedkope troep in de schappen en zombies achter de kassa’s) maar als merk, en nu helemaal geen idee waarom: echt te gek! Ik heb er een tijdje geleden nog een fietspomp gekocht. Anderhalve euro! Anderhalve dag later...