David Philipoom zag zijn start als managing director van Kik in Nederland als een sprong in het diepe. "Ik dacht al snel weleens: waar ben ik aan begonnen", vertelt hij in de serie Retaillessen in het novembernummer van RetailTrends.
"Mijn functie was nieuw in de organisatie, Nederland was zwaar verlieslatend. Ook waren de winkelvloeroppervlakten te klein en werd er geld besteed aan peperdure reclamecampagnes zonder enig effect", vertelt Philipoom.
Daarnaast was het personeelsverloop hoog en het was onduidelijk waar het merk voor stond. "Ja, goedkope kleding en interieuraccessoires, maar verder?" Het waren veel ballen om tegelijkertijd hoog te houden, meent Philipoom.
"Maar al snel boorde ik een nieuwe bron van energie aan in mezelf: the only way is up." Uiteindelijk kon hij zijn ideeën met steeds meer overtuiging presenteren aan de eigenaarsfamilie Haub. Zijn plannen werden gezien als een van de wegen voorwaarts. "Dat is een succesje. Uit dat soort erkenning put ik de energie die ik beslist nodig heb om de Nederlandse Kik-vestigingen te helpen groeien."
Reacties 0