In tegenstelling tot de concurrenten Scapino en Ziengs schrapt vanHaren de Black Friday-acties in winkels niet. Wel wijst de schoenenketen klanten nadrukkelijk op de webshop, waar meer aanbiedingen zijn dan in de winkels.
Scapino en Ziengs meldden maandag dat ze Black Friday-acties vanaf vrijdag alleen online aanbieden. Ze besloten hiertoe vanwege het hoge aantal coronabesmettingen in Nederland. Scapino en Ziengs willen naar eigen zeggen voorkomen dat er extra drukte in de winkelstraten ontstaat en dat er een lockdown komt, zoals vorig jaar vlak na Black Friday. Ze zeiden te hopen dat andere retailers hun voorbeeld volgen.
VanHaren doet dat niet, meldt een woordvoerster desgevraagd aan RetailTrends. Ze wijst erop dat er in de winkels allerlei maatregelen zijn genomen, zodat klanten veilig kunnen winkelen. Het gaat onder meer om anderhalve meter afstand houden, een mondmaskerplicht voor klanten en personeel, desinfectiemiddelen bij de ingang en spatschermen bij de kassa. Ook wordt er extra gelet op hygiëne.
Daarnaast heeft vanHaren, net als Scapino en Ziengs, de acties verspreid over de hele week. "Extra marketing stuurt met name naar de online shop, waar we fors meer extra aanbiedingen hebben dan in onze winkels."
Sinds deze woensdag is het in Nederland weer verplicht om anderhalve meter afstand te houden. Tot dusver was het een dringend advies. Brancheorganisatie INretail zegt tegen NU.nl dat de winkeliers zich zeker aan de nieuwe maatregel zullen houden, maar dat het wel even tijd kost om de aanpassingen te realiseren.
Reacties 0