Webwinkels verwachten vertraging door lockdown

Webwinkels verwachten vertraging door lockdown

Webwinkels waarschuwen voor extra drukte door de nieuwe lockdown, schrijft Thuiswinkel.org. Zowel consumenten als webwinkels moeten rekening houden met pakketjes die mogelijk niet op tijd bezorgd worden. 

In Nederland geldt sinds zondag 5.00 uur een strenge lockdown. Niet-essentiële winkels en onder meer de horeca moeten de deuren sluiten, in principe tot en met 14 januari. Click & collect is wel mogelijk. Essentiële winkels, zoals supermarkten, dierenwinkels, opticiens en drogisterijen, blijven open.

Retouren kunnen volgens Thuiswinkel.org ook langer onderweg zijn. "Net als in de vorige lockdown adviseren wij webwinkels om in deze periode meer tijd te nemen voor de retourafhandeling. Communiceer hier duidelijk over zodat de klant weet waar hij aan toe is", zegt directeur Marlene ten Ham van Thuiswinkel.org.

Verzendbedrijf Wuunder voorspelde begin vorige week, zonder kennis van de nieuwe lockdown, nog dat er geen vertraging bij pakketdiensten zou zijn dit jaar. Volgens de service deed een gemiddeld pakketje er in week 50 precies een dag over van pick-up tot aan bezorging. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!