De opvallendste kerstcommercials van retailers

De opvallendste kerstcommercials van retailers

Retailers hebben ook dit jaar weer hun uiterste best gedaan om een originele kerstreclame te maken. Vooral supermarkten pakken ieder jaar weer flink uit. Bij de een lukt het wat beter dan bij de ander. Een aantal opvallende kerstcommercials op een rij.  


Albert Heijn

Ze waren een tijdje buiten beeld, maar ze zijn weer terug en spelen de besliste hoofdrol in de nieuwste kerstcommercial van Albert Heijn: de hamsters. De reclame krijgt veel lovende kritieken en wordt zelfs door Kantar uitgeroepen tot winnaar van de beste kerstcommercial van 2021. 


Lidl 

Hoe ziet...

Retailers hebben ook dit jaar weer hun uiterste best gedaan om een originele kerstreclame te maken. Vooral supermarkten pakken ieder jaar weer flink uit. Bij de een lukt het wat beter dan bij de ander. Een aantal opvallende kerstcommercials op een rij.  


Albert Heijn

Ze waren een tijdje buiten beeld, maar ze zijn weer terug en spelen de besliste hoofdrol in de nieuwste kerstcommercial van Albert Heijn: de hamsters. De reclame krijgt veel lovende kritieken en wordt zelfs door Kantar uitgeroepen tot winnaar van de beste kerstcommercial van 2021. 


Lidl 

Hoe ziet onze kerstviering er in de toekomst uit? Dat is de vraag die tijdens de kerstcommercial van Lidl in Groot-Brittannië centraal staat. De technologie verandert misschien, maar de traditie om met de hele familie aan tafel van het kerstdiner te genieten blijft volgens de supermarktketen altijd onveranderd. Net zoals de gesprekken die tijdens zo’n diner worden gevoerd. 


John Lewis

Wie kerstreclame zegt, zegt John Lewis. Daarom mag het spotje van de Britse warenhuisketen ook dit jaar niet in deze lijst ontbreken. Het thema van dit jaar is Unexpected Guest. In de video zie je een aardse jongen die een bijzondere vriendschap sluit met een alien. De muziek van de commercial wordt verzorgd door Lola Young, die een cover brengt van Philip Oakey & Giorgio Moroder’s Together in Electric Dreams. De video sluit af met de volgende boodschap: ‘For a Christmas as magical as your first.’


Tesco

Een kerstreclame die dit jaar veel in opspraak is geweest is die van supermarktketen Tesco. De commercial toont de verschillende manieren waarop mensen kerst vieren en heeft als thema: ‘Nothing’s Stopping Us’. De video wordt begeleid door het liedje ‘Don't Stop Me Now’ van Queen. Kritiek werd vooral geuit op het moment dat de Kerstman zijn QR-code laat zien om aan te tonen dat hij geen Covid-19 heeft. Al met al een vrolijke kerstcommercial. En wie heeft gezegd dat een kerstspotje niet een beetje mag schuren?


Bol.com

Sinterklaas is nog niet uitgezwaaid of de kerstversiering wordt al opgehangen in de kerstreclame van bol.com. Als dan opeens Sinterklaas weer ten tonele verschijnt omdat hij zijn staf is vergeten is dat toch even schrikken. Een glimlach gegarandeerd. 


Plus

De kerstcommercial van Plus focust zich dit jaar op eenzaamheid. We kennen allemaal wel iemand die veel voor anderen doet, maar zichzelf daarmee wegcijfert. Voor de leerling van juf Mari is dat geen optie. Zij nodigt haar docent daarom op een wel heel bijzondere manier uit voor haar kerstdiner. De titel van deze commercial heet dan ook niet voor niets: ‘Goed eten is samen eten’.  

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!