Duurzaam jeansmerk HNST haalt 950.000 euro op

Duurzaam jeansmerk HNST haalt 950.000 euro op

Het Belgische modemerk HNST, dat duurzame jeans maakt, heeft 950 duizend euro aan nieuw kapitaal opgehaald. Het geld komt onder anderen van Anne Chapelle (ex-Ann Demeulemeester) en investeringsmaatschappij Freshmen.

HNST (spreek uit als 'honest') werd in 2017 opgericht, maar pas vorig jaar was de commerciële lancering. De stof waaruit de broeken worden gemaakt, bestaat voor 56 procent uit gerecycled katoen. Ook worden er geen schadelijke chemicaliën gebruikt om de jeans te kleuren. Vorig jaar werden zo'n vijfduizend broeken verkocht, vertelt ceo Lander Desmedt tegen De Tijd. Dit jaar is een verdubbeling het doel. De prijs bedraagt 135 euro voor een lange en 89 euro voor een korte jeans.

De broeken werden aanvankelijk alleen via de webshop verkocht, maar inmiddels liggen ze ook bij diverse retailers in Belgische steden. "We liggen ook al in Frankrijk in drie winkels, en zelfs in Tokio. Dat is een groot compliment aangezien Japan de voortrekker is voor denim", zegt Desmedt tegen de krant.

Dankzij de nieuwe financiering hoopt HNST onder meer uit te breiden naar Duitsland en de Verenigde Staten. Bestuurder Anne Chapelle, bekend als de zakenvrouw achter modemerk Ann Demeulemeester, is aandeelhouder geworden. Achter Freshmen - een geldschieter van het eerste uur - zitten onder anderen Wouter Torfs (Schoenen Torfs) en Bart Claes (JBC).

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!