Thuisbezorgd.nl-moeder passeert grens van een miljard orders

Maaltijdenplatform Just Eat Takeaway was in 2021 goed voor bijna 1,1 miljard bestellingen wereldwijd. Dat is een groei van 33 procent ten opzichte van 2020.

De transactiewaarde van al deze bestellingen kwam uit op 28,2 miljard euro. Dat is 31 procent meer dan een jaar eerder. De sterkste groei was te zien in Duitsland: 51 procent. In thuismarkt Nederland werd voor 1,6 miljard euro aan maaltijden verkocht, een toename van 32 procent. In de grootste markt, de Verenigde Staten, bleef de groei beperkt tot twaalf procent.

In het laatste kwartaal groeide Just Eat Takeaway wat minder snel dan verwacht. Oorzaak is dat veel restaurants wereldwijd de deuren heropenden, waardoor de vraag naar bezorgmaaltijden wat lager lag.

Definitieve winstcijfers zijn er nog niet, maar het bedrijf van Jitse Groen verwacht een ebitda van -1 tot -1,5 procent van het totale bestelvolume. Dat zou neerkomen op een negatief brutobedrijfsresultaat van 282 tot 423 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!