'Albert Heijn wordt strenger bij alcohol- en tabakverkoop'

Albert Heijn gaat strenger controleren op het verkopen van alcohol en tabak. Zo gaat de supermarktketen meer controles uitvoeren op het naleven van de regels die gelden voor de verkoop van deze producten aan jongeren. 

Vorig jaar is gebleken dat niet alle Albert Heijn-winkels zich hielden aan de regels. Dit probleem doet zich volgens Albert Heijn met name voor in winkels van franchisers. “De landelijke score op dit moment is 81 procent op tabak en 67 procent op alcohol. Franchise scoort op dit moment 69 procent op tabak en 52 procent op alcohol”, staat volgens Distrifood in communicatie van Albert Heijn aan de supermarkten. 

De franchisewinkels kunnen zowel in het tweede als het vierde kwartaal een controle verwachten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!