Sluiting in Nederland drukt resultaten MediaMarkt

Sluiting in Nederland drukt resultaten MediaMarkt

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, heeft in het eerste kwartaal zijn omzet en winst zien dalen. Lockdowns in Nederland en Oostenrijk waren daarvan mede de oorzaak.

De omzet van Ceconomy kwam over het eerste kwartaal uit op 6,9 miljard euro tegenover 7,5 miljard een jaar eerder. Dat is een daling van ruim acht procent. De nettowinst daalde met twintig procent, van 153 miljoen euro naar 122 miljoen euro.

Ook de onlineomzet daalde, van ruim 2,2 naar 1,9 miljard euro. Vorig jaar in het eerste kwartaal waren op nog veel meer plekken winkels gesloten. Vergeleken met het eerste kwartaal van het jaar daarvoor lag de webwinkelomzet juist tachtig procent hoger.

Naast de winkelsluitingen in Nederland en Oostenrijk had Ceconomy ook in andere landen last van de coronamaatregelen. Zo leidde het beleid waarin alleen gevaccineerden of van corona herstelden in winkels mogen tot een ‘significante daling’ van de traffic in Duitsland. In landen met minder restricties presteerde het elektronicaconcern naar eigen zeggen stabiel. Met name in Italië gingen de zaken goed.

 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!