Groot nieuws was het, vlak voor de jaarwisseling: Chanel benoemt Unilever-topvrouw Leena Naïr tot ceo. Hoe een meisje uit een klein stadje in India uitgroeide tot een van de invloedrijkste beslissers van Unilever en zij Chanel nu moet klaarstomen voor de toekomst.


Geweerschoten. Puin. Angst. Enorme angst. Zie ik mijn kinderen ooit weer? Zo omschrijft Leena Naïr haar herinneringen aan die avond, eind november 2008. Samen met de rest van de top van Unilever verblijft ze in het Taj Mahal in Mumbai: een geliefde pleisterplaats van zakenmensen, politici en filmsterren. Het chique hotel is die avond echter een van de doelwitten in een reeks terroristische aanslagen. 


Terwijl de terroristen het hotel kamer voor kamer overnemen, gasten en personeel gijzelen of doodschieten valt Naïrs oog op een jonge hotelmedewerker. Ogenschijnlijk kalm leidt ze de doodsbange gasten naar verstopplekken, deelt water uit, zoekt ontsnappingsroutes. Na bijna twaalf uur loodst ze de gasten via een brandladder door het raam naar buiten. “Gasten eerst, daarna de staf. Ik ga als laatste”, hoort Naïr haar...