Paul Smith opende onlangs een flagshipstore in het winkelgebied Ginza in de Japanse hoofdstad Tokio. Op een steenworp afstand van merken als Louis Vuitton, Hermès en Gucci.
Het gaat om een winkel van ruim driehonderd vierkante meter, verdeeld over drie verdiepingen. De gevel, met gevouwen aluminium bekleding, is meteen een eyecatcher. Er is sprake van een zogeheten lenticulair effect, waarbij het groen overgaat in blauw en andersom.
Bij binnenkomst stuiten klanten op een setting die is geïnspireerd op het iconische Glazen Huis van de Franse architect Pierre Chareau in Parijs. De vloer bestaat uit grijze tegels, de muren zijn smetteloos wit. Accessoires en sieraden zitten achter glas.
Paul Smith opende onlangs een flagshipstore in het winkelgebied Ginza in de Japanse hoofdstad Tokio. Op een steenworp afstand van merken als Louis Vuitton, Hermès en Gucci.
Het gaat om een winkel van ruim driehonderd vierkante meter, verdeeld over drie verdiepingen. De gevel, met gevouwen aluminium bekleding, is meteen een eyecatcher. Er is sprake van een zogeheten lenticulair effect, waarbij het groen overgaat in blauw en andersom.
Bij binnenkomst stuiten klanten op een setting die is geïnspireerd op het iconische Glazen Huis van de Franse architect Pierre Chareau in Parijs. De vloer bestaat uit grijze tegels, de muren zijn smetteloos wit. Accessoires en sieraden zitten achter glas.
Het meubilair bestaat uit een mix van vintage en op maat gemaakte stukken, zoals de ronde tafel van Vico Magistretti en een Parker Knoll-bank. De kelder kent een soortgelijke sfeer, zij het afgewisseld met houten wandpanelen en een comfortabele moderne zithoek. Hier zijn de pakken van Paul Smith te vinden. De bovenste verdieping is helemaal wit, op een verkoopbalie in zachtblauw en een knaloranje paskamer na.