Supermarktketen Dirk van den Broek wil de komende jaren tussen de tien en vijftien nieuwe winkels per jaar openen. Het marktaandeel zou van 3,4 naar 5 procent moeten groeien.
Dat zegt algemeen directeur Marcel Huizing in een interview met RTL Nieuws. "We hebben van de aandeelhouders de opdracht om Dirk meer op de kaart te zetten", verklaart hij de ambities. "Over dertig jaar willen we nog altijd een krachtig merk zijn in het Nederlandse supermarktlandschap."
Dirk heeft nu 128 vestigingen. Over drie tot vijf jaar zou dat dan gegroeid moeten zijn tot tussen de 160 en 200 winkels. Volgens Huizing zijn er nog voldoende witte vlekken in het huidige marktgebied tussen ruwweg Purmerend, Haarlem, Amersfoort en Breda. Het moet op eigen kracht; in overnames van ketens ziet hij niets.
Dirk is sinds een klein jaar grotendeels losgekoppeld van DekaMarkt. De formules blijven vanwege 'schaal- en synergievoordelen' wel gebruikmaken van de logistiek, productiebedrijven en het servicekantoor van moederbedrijf Detailresult.
Joyce Davies 9 sep, 22:19
Jacqueline Blankenzee 13 aug, 16:26
Marcel Biesheuvel 7 apr, 22:23
Theo Ris 11 mrt, 13:32
Frans Keijzer 31 mrt, 15:21
Gerard van Gummigalgen 28 mrt, 22:33
Hannie Bloem 28 mrt, 15:58
chris krijger 28 mrt, 12:30