Dirk: 10 tot 15 nieuwe winkels per jaar erbij

Supermarktketen Dirk van den Broek wil de komende jaren tussen de tien en vijftien nieuwe winkels per jaar openen. Het marktaandeel zou van 3,4 naar 5 procent moeten groeien.

Dat zegt algemeen directeur Marcel Huizing in een interview met RTL Nieuws. "We hebben van de aandeelhouders de opdracht om Dirk meer op de kaart te zetten", verklaart hij de ambities. "Over dertig jaar willen we nog altijd een krachtig merk zijn in het Nederlandse supermarktlandschap."

Dirk heeft nu 128 vestigingen. Over drie tot vijf jaar zou dat dan gegroeid moeten zijn tot tussen de 160 en 200 winkels. Volgens Huizing zijn er nog voldoende witte vlekken in het huidige marktgebied tussen ruwweg Purmerend, Haarlem, Amersfoort en Breda. Het moet op eigen kracht; in overnames van ketens ziet hij niets.

Dirk is sinds een klein jaar grotendeels losgekoppeld van DekaMarkt. De formules blijven vanwege 'schaal- en synergievoordelen' wel gebruikmaken van de logistiek, productiebedrijven en het servicekantoor van moederbedrijf Detailresult.

Reacties 4


chris krijger 28 mrt, 10:30

denk hierbij ook eens aan Zeeuws-Vlaanderen


Hannie Bloem 28 mrt, 13:58

En denk eens aan Groningen


Gerard van Gummigalgen 28 mrt, 20:33

Een stad als Breda verzuipt in het blauw en geel van AH en Jumbo, maar geen Dirk te bekennen.
Er valt een wereld te winnen in Breda voor Dirk!


Frans Keijzer 31 mrt, 13:21

Mooie ambitie! Ik kon het niet laten om met een collega een analyse uit te voeren waarin we potentiële wijken en panden heb kunnen ontdekken. Zie:

https://arcg.is/fCu4v

Toevallig genoeg tonen de analyses ook dat er veel voor Dirk te winnen valt in Breda!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!