Winnaar/verliezer van de week: De Vegetarische Slager en About You

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: De Vegetarische Slager en About You.

Winnaar: De Vegetarische Slager

De Vegetarische Slager mag zich minimaal een jaar lang het duurzaamste merk in Nederland noemen. Althans, in de perceptie van consumenten. Dat blijkt uit de Sustainable Brand Index, die voor de zesde keer is gepresenteerd. Vorig jaar eindigde De Vegetarische Slager nog als tweede, achter Tony's Chocolonely. Consumenten waarderen de manier waarop De Vegetarische Slager het verhaal uitlegt over vlees en de uitdagingen die daarbij komen kijken, zegt country director Annemarije Tillema van de Sustainable Brand Index. "Door de...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: De Vegetarische Slager en About You.

Winnaar: De Vegetarische Slager

De Vegetarische Slager mag zich minimaal een jaar lang het duurzaamste merk in Nederland noemen. Althans, in de perceptie van consumenten. Dat blijkt uit de Sustainable Brand Index, die voor de zesde keer is gepresenteerd. Vorig jaar eindigde De Vegetarische Slager nog als tweede, achter Tony's Chocolonely. Consumenten waarderen de manier waarop De Vegetarische Slager het verhaal uitlegt over vlees en de uitdagingen die daarbij komen kijken, zegt country director Annemarije Tillema van de Sustainable Brand Index. "Door de ernst van de klimaatimpact van vleesconsumptie in evenwicht te brengen met humor en smakelijke producten, slaagt De Vegetarische Slager erin een breed publiek aan te trekken en te boeien, niet alleen old-school vegetariërs."

Verliezer: About You

Eerlijk is eerlijk: met een beetje goede wil zou je About You ook tot winnaar kunnen bestempelen. De omzet nam vorig jaar immers met vijftig procent toe, zo werd deze week bekend. Maar helaas: het verlies groeide nóg harder. Investeringen in nieuwe landen leidden tot een negatief brutobedrijfsresultaat (ebitda) van zestig tot zeventig miljoen euro. Een jaar eerder was dat 35,5 miljoen euro. Het gaat overigens nog om voorlopige cijfers: eind mei worden de definitieve bekend.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!