Mexx keert terug met fysieke winkel

Mexx keert terug met fysieke winkel

Modemerk Mexx opent eind deze maand een winkel in Hoog Catharijne. Daarmee heeft het Amsterdamse merk na twee jaar afwezigheid weer een fysieke locatie in Nederland.

De vestiging in het Utrechtse winkelcentrum telt 120 vierkante meter. Het assortiment bestaat uit ongeveer evenveel mannen- als vrouwenkleding. Mexx heeft een nieuw winkelconcept ontwikkeld waarin de nadruk moet komen te liggen op de ‘oude waarden’ van het merk, aldus Nathalie Gadeyne, verantwoordelijk voor marketing. “Dat bereikbare, sympathieke en makkelijk te combineren merk, daar moeten we naar terug.”

Bij succes volgen meer winkels. Een getal heeft Gadeyne niet in haar hoofd, al lijkt het haar logisch zich te beperken tot een aantal grote steden. “We gaan geen vijftig winkels openen.” Momenteel heeft Mexx alleen enkele winkels in Griekenland. Afgelopen zomer opende het merk er drie in Oekraïne, die na het uitbreken van de oorlog de deuren sloten.

Mexx kondigde in 2018 ook al een comeback aan. Er werd een winkel geopend in Nieuwegein, maar die ging snel weer op slot. Sindsdien heeft het Nederlandse modelabel geen fysieke aanwezigheid in ons land. Wel is Mexx te vinden bij verschillende grote retailers.

Lees hier meer over de comeback van Mexx.
 

Reacties 2


Ali Van rijn 13 mei, 12:13

Top dat jullie er weer zijn, ziet er goed uit de winkel op hoog Catharijne👍🏻


Trudy Brons 13 apr, 12:53

Jaren,een groot aanhanger van Mexico kleding geweest in de jaren 70 en 80. Vond het erg jammer dat de winkels uit het stadsbeeld verdwenen. Superslim dat jullie weer terug zijn !!!!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!