'Boodschappen in acht maanden tijd 11 procent duurder'

'Boodschappen in acht maanden tijd 11 procent duurder'

Consumenten betalen voor dagelijkse boodschappen in de supermarkt ruim elf procent meer dan in augustus vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van GfK waar het AD over publiceert.

Een winkelwagentje met 55 levensmiddelen kostte in augustus 2021 honderd euro. Deze maand betaalden de GfK-onderzoekers voor precies dezelfde aankopen ruim 111 euro. Vooral sinds de jaarwisseling stijgen de prijzen hard. Directeur retail Norman Buysse van GfK spreekt van een ‘forse toename’.

Het consumentenpanel van GfK laat zien dat consumenten door de inflatie hun koopgedrag aanpassen. Het marktaandeel van huismerken nam sinds begin dit jaar met zes procent toe, terwijl A-merken minder gekocht worden. Ook zien goedkopere supermarkten als Aldi, Lidl en Dirk hun marktaandeel toenemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!