HelloFresh: minder winst bij meer omzet

HelloFresh heeft in het eerste kwartaal een omzet van ruim 1,9 miljard euro in de boeken geschreven. Dat is een plus van 26,4 procent ten opzichte van een jaar eerder.

De hogere omzet vertaalt zich niet in meer winst. De aangepaste ebitda kwam uit op 99,3 miljoen euro, ofwel 5,2 procent van de omzet. In het eerste kwartaal van 2021 was dat nog 159,2 miljoen en elf procent van de omzet. Voor het hele boekjaar 2022 verwacht HelloFresh een omzetgroei van twintig tot 26 procent en een ebitda tussen 500 en 580 miljoen euro.

HelloFresh verwerkte in het eerste kwartaal bijna 34,6 miljoen bestellingen, tegenover 29,3 miljoen een jaar eerder. De maaltijdboxbezorger heeft ruim 8,5 miljoen actieve klanten, een plus van ruim 1,2 miljoen. Ongeveer de helft van hen woont in de Verenigde Staten, waar tevens meer dan de helft van de omzet wordt geboekt. Specifieke cijfers over Nederland of Europa worden niet gedeeld.

Het Duitse foodbedrijf spreekt van een sterk eerste kwartaal. Medeoprichter en ceo Dominik Richter zegt dat HelloFresh dankzij zijn aanwezigheid in verschillende geografische regio’s het ‘volatiele macro-economische klimaat’ goed kan doorstaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!